• Realizacja programu wychowawczo- profilaktycznego

          • W listopadzie w obszarze kształtowania postaw społecznych, relacji nasza szkoła realizowała działania Programu Wychowawczo- Profilaktycznego poprzez następujące formy:

            Udział uczniów w wycieczkach klasowych, m.in: Muzeum Pyry w Poznaniu, teatr Wielki.

            Wycieczka do Muzeum Rogalowego w Poznaniu- Dnia 07.11. klasa 2b i 2a wybrały się na wycieczkę do Muzeum Rogalowego w Poznaniu.  Tam w pięknej renesansowej kamienicy z widokiem na Ratusz i koziołki zgłębiały tajemnice wypieku Rogali Świętomarcińskich wraz z elementami gwary i historii Poznania. Klasy posłuchały też legendy o Świętym Marcinie oraz miały okazję zobaczyć trykające się koziołki z okien muzeum.

            "Bo z SENIORAMI dobrze jest..."- W dniu 30.11.2022r. odbyło się twórcze oraz ciekawe  spotkanie p. Burmistrz Małgorzaty Machalskiej, p. w-ce Burmistrz Doroty Franek, Rady Seniorów z uczniami naszej Szkoły. Radosny wytęp artystyczny przygotowany przez klasę 3c i panią Annę Garstkę, zdrowy poczęstunek w formie „kul mocy” przygotowanych w Laboratorium Kulinarnym poruszył kochanych SENIORÓW i dodał wizycie wyjątkowej atmosfery.  Goście zwiedzili budynek nowej części szkoły, a na zakończenie otrzymali od naszych „świetlików” świąteczne upominki oraz wpisali się do księgi pamiątkowej.

             

            W obszarze zdrowia,edukacji ekologicznej poprzez następujące działania:

            Deser na drugie śniadanie -Klasa I c postanowiła przygotować pyszne desery na drugie śniadanie. Uczniowie rozmawiali o tym, jak wybierać dobre produkty między innymi, żeby  zwracać uwagę na ich skład - okazało się, że dzieci mają już całkiem sporą wiedzę na ten temat. 

            Muzeum Pyry- Klasa 3a i 3c odwiedziły  poznańskie Muzeum Pyry. Na początku każdy przygotował własnego ziemniaka, doprawiając go wybranymi przyprawami. Podczas, gdy ziemniaki wypiekały się w piecu, zwiedzaliśmy muzeum. Poznaliśmy historię pyry oraz dowiedzieliśmy się jak wyglądała i na czym polegała praca przy wykopkach, jakie dania można stworzyć z pyry, czy też w jaki sposób wykorzystywano ziemniaki dawniej i jak wykorzystuje się je dziś.

            Bomby witamin Klasa 3c przygotowała przepyszne koktajle, które dają nam siłę, witalność, zdrowie. W ich składzie znalazł się: jarmuż bogaty w blonnik, witaminy Ci K oraz witaminy z grupy B oraz szpinak -jedno z najzdrowszych warzyw o leczniczych właściwościach. Nie zabrakło też owoców,które wszystkie dzieci lubią. Dzieciaki przekonały się,że w kilka minut mogą przygotować sobie prawdziwą bombę witamin,która jest pyszna i zdrowa.

            Akademia zdrowego żywienia- Uczestnicy kółka kulinarnego przygotowali  dip z awokado, do którego zaserwowali paski świeżych warzyw. Jest to bardzo dobra i zdrowa alternatywa dla tradycyjnego śniadania. Poza tym powstały 3 pasty-różnorodne wizualnie i smakowo: pasta z makreli, pasta z ciecierzycy i suszonych pomidorów oraz pasta z twarożku i warzyw

            Czy wiesz jak żyje jeż? - Klasa I c realizuje projekt Fundacji Uniwersytet Dzieci pod tytułem “ Przyroda z klasą. Czy wiesz jak żyje jeż? ”. Uczniowie otrzymali indeksy do notowania postępów w projekcie. Zajęcia są realizowane według metody pytań i doświadczeń rozwijają u uczniów kompetencje kluczowe takie jak: kreatywność, umiejętność pracy w grupie, zdolność analitycznego myślenia.

             

            W obszarze kultury, norm i wartości poprzez następujące działania:

            Ku pamięci zmarłym harcerzom- Z okazji Dnia Wszystkich Świętych, uczniowie naszej szkoły uczcili pamięć zmarłych harcerzy lubońskiej 17 i 18 drużyny harcerskiej.

            Wszystkich Świetych- pamiętamy: Z okazji Dnia Wszystkich Świętych, uczniowie klasy 3a uczcili pamięć zapalając znicz na pobliskim cmentarzu pod dębem pamięci poświęconemu zamordowanemu w Katyniu kapitanowi Romanowi Rymszy. 

            Wielkopolski konkurs piosenki- uczennice naszej szkoły przeszły przesłuchania szkolne i dostały się do I etapu Wielkopolskiego Konkursu Piosenki.

            Zabawa sztuką- Za nami kolejne zadanie projektowe: "Nietypowy pędzel". Tym razem klasy czwarte przy okazji poznawania barw podstawowych i pochodnych wykonały prace plastyczne przy wykorzystaniu patyczków do uszu, wacików, gąbek i szczoteczki do zębów.

            Wizyta w bibliotece miejskiej- Klasa I c udała się z wizytą do Biblioteki Miejskiej filii nr 4. Pani Bibliotekarka opowiedziała dzieciom bajkę w formie teatrzyku kamishibai “O zajączku, który nie chciał się dzielić”.  Po wysłuchaniu bajki dzieci znalazły odpowiedź na pytanie  dlaczego warto się dzielić i do czego prowadzi bycie samolubem.

            11 listopada w SP 4- Z okazji Narodowego Święta Niepodległości wszyscy uczniowie naszej szkoły przybrali  w narodowe barwy, przypinając do piersi biało- czerwone kotyliony. Uczniowie naszej szkoły uczcili Dzień Niepodległości uroczystym apelem, podczas krórego przedstawiono drogę Polaków do wolności, wyrecytowano wiersze patriotyczne oraz odśpiewano pieśni o Polsce. Dnia 11 listopada, uczniowie oraz nauczyciele „Czwóreczki” wzięli udział w uroczystych obchodach 104 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Po uroczystej Mszy Św. nastąpił przemarsz pocztów sztandarowych pod pomnik „Znicz Pamięci i Pokoju”, gdzie delegacje złożyły kwiaty, oddając hołd wszystkim, którzy walczyli o wolność naszej Ojczyzny- Polski. 

            10.11.2022 roku w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Niepodległości  zaśpiewaliśmy wspólnie hymn. Nasi uczniowie wzięli udział w szkolnym quizie historycznym.

            Finał XXI Powiatowego Konkursu Recytatorskiego „Wpisani w historię”- Konkurs organizowany jest przez Komendę Hufca
            Związku Harcerstwa Polskiego w Kórniku. Nasi uczniowie również wzięli w nim udział .

            Wycieczka do teatru Wielkiego- 8 listopada klasa 3 b wzięła udział  w lekcji  O charakteryzacji, czyli jak zmienić piękną w bestię – mogli się przekonać, że prawdziwych mistrzów możemy w teatrze spotkać nie tylko na scenie. Uczniowie poznali tych, którzy przygotowują solistów do występu i robią to fenomenalnie – zespół pracowni charakteryzatorsko-perukarskiej. Wspólnie spojrzeli wstecz, na historię makijażu scenicznego i zobaczyli, jak wykonuje się  go dzisiaj. 

            Akcja BohaterOn- włącz historie- To ogólnopolska akcja mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego. W ramach akcji uczniowie obejrzeli filmiki edukacyjne dot. Powstania Warszawskiego, analizowali akcję ,, Burza'', samodzielnie tworzyli tzw. infografiki oraz prace plastyczne z motywem powstania.

            Zawody naszych rodziców- 17 listopada klasa 2b wybrała się na wycieczkę do Urzędu Miasta w Luboniu, która odbyła się w
            ramach projektu „Poznajemy zawody naszych rodziców”. Wizyta rozpoczęła się od Sali sesyjnej, gdzie panie przybliżyły historię
            powstania naszej miejscowości oraz dzieci dowiedziały się jakie sprawy można załatwić w urzędzie.

             

            W obszarze bezpieczeństwa i profilaktyki zachowań ryzykownych:

            Akademia Bezpiecznego Puchatka- Uczniowie klas pierwszych biorą udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym Akademia Bezpiecznego Puchatka obejmuje on tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie. Pierwsze zajęcia już za nami. Dowiedzieliśmy  się jakie są zasady bezpiecznego zachowania w szkole, na wycieczce. Przypomnieliśmy sobie numery telefonów alarmowych oraz w jakich sytuacjach należy ich używać. 

            Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Poznaniu- W naszej szkole w ramach działań innowacyjnych podjęliśmy wyzwanie i klasy 8a,8b,8c,i 8 d brały udział w wycieczce  ekspedycyjnej. Wybraliśmy się do Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Poznaniu. Wycieczki odbyły się w dniach 23.11.oraz 25.11.2022r.w  ramach przedmiotów Doradztwa Zawodowego oraz Edukacji dla bezpieczeństwa. Celem było  kształcenie postaw obywatelskich, rozumienia istoty bezpieczeństwa państwa, przygotowanie uczniów do działań w sytuacjach nadzwyczajnych zagrożeń, rozwijania pasji i zainteresowań oraz wsparcia naszych uczniów w wyborze ścieżki dalszego kształcenia.